Lawak Antarabangsa Lagi

BALIK AWAL 

Suatu hari seorang ibu hairan apabila anaknya pulang awal
dari sekolah tidak seperti biasa

Ibu : "Adli kenapa kamu pulang awal hari ini sedangkan jam baru pukul 10.00 pagi.."
Adli : "oo.. tadi Adli boleh jawab soalan cikgu adli dengan tepat..lalu disuruh pulang..."
Ibu : "Oooo... bagus.. pandai anak ibu... apa soalan dari cikgu kamu itu?"
Adli : "Cikgu tanya... SIAPA YANG MEMBALING KASUT KE MUKA CIKGU ?"


BAYI NENEK 


Seorang nenek berusia 65 tahun melahirkan seorang anak.
Rakan-rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya. Ketika mereka ingin
melihat bayi nenek tersebut.. nenek itu berkata"Nanti dulu". Beberapa
minit kemudian mereka berkata ingin melihat bayi itu lagi. Tetapi
nenek itu tetap berkata "Nanti dulu". Akhirnya mereka bertanya : "Bila
kami boleh melihat bayi engkau..?" "Bila dia menangis". "Kenapa kami
harus tunggu sampai dia menangis?" "Sebabnya aku lupa.. dimana aku
letak bayiku tadi..".


PENGEMIS 


Seorang lelaki.. badan gemuk.. muka ceria.. berpakaian
koperat..berjalan keluar dari sebuah pejabat besar...Di luar
pejabatnya.. ada seorang pengemis.. agaknya sebaya dengan lelaki
tadi..badan kurus kering.. muka comot.. pakaian compang camping dan
penuh debu...Si pengemis terlihat si lelaki kaya tadi dan
berkata.. "Tuan kasihani lah saya.. sedekahkan wang 10 ringgit.."Si
lelaki berhenti.. dilihatnya pengemis dan bertanya

Lelaki : "kalau saya bagi RM 10.. adakah kamu akan minum arak?" 
Pengemis : "Oh tidak tuan.. saya tidak suka minuman keras"
Lelaki : "Habis tu.. adakah kamu mahu buat berjudi?" 
Pengemis : "Tentu tidak tuan, saya tidak suka berjudi"
 Lelaki : "Mungkin kamu akan bertukar-tukar perempuan?" 
Pengemis : "Tidak, tidak. Seumur hidup saya.. tidak pernah saya main perempuan" 
Lelaki kaya itu berfikir sementara lalu
berkata lagi Lelaki : "Begini ajalah.. kamu ikut saya balik.. saya kenalkan dengan

 isteri saya..setelah itu saya akan kasi RM 10 pada kamu.."
pengemis : "Buat apa tuan?" 
Lelaki : "Saya mau isteri saya lihat bagaimana kalau seorang lelaki tidak suka minum
 arak..tidak suka berjudi.. dan tidak suka main perempuan.. hasilnya adalah seperti kamu ini"


KECEMASAN 


Seorang pekerja lelaki bekerja di tingkat 13 menara KLCC.Tiba-tiba
seorang menjerit.."Omar.. Omar.. isteri engkau telefon ada
kecemasan..!"Kerana panik, lelaki ini terus meloncat keluar melalui
tingkap...dari tingkat 13 itu.Ketika dia menghampiri tingkat 9, bar
u dia teringat bahawa dia tidak tidak ada isteri..setelah dia
menghampiri tingkat 5, baru dia tersedar yang dia
belum berkahwin..Dan ketika dia hampir menyentuh tanah.... barulah
dia sedar yang namanya bukanlah Omar..


SAKSI YANG PASTI 


Di sebuah mahkamah... peguambela sedang mempertahankan anak
guamnya yang dituduh membunuh dengan menanyakan soalan yang bertubi-
tubi pada saksi yang juga seorang doktor..."Saudara saksi, apakah
sebelum memutuskan bahwa mangsa telah meninggal dunia, Saudara
telah memeriksa denyut nadinya?""Tidak," jawab si doktor."Apakah
Saudara memeriksa dengan cara lain, seperti denyut
pada bahagian lehernya, atau nafas pada hidungnya?""Saya tidak
melakukannya!""Atau mungkin Anda telah melakukan sesuatu ujian
tertentu.. untuk memastikan mangsa telah betul-betul meninggal
dunia?""Sama sekali tidak!""Jadi, apa yang Anda lakukan terhadap
mangsa sebelum Anda memutuskan bahwa ianya sudah meninggal
dunia?""Saya hanya melihatnya saja!" Jawab doktor selamber.."Hanya
melihat saja?" Peguambela itu mula tersenyum
tanda kemenangan..."Jadi, Anda tidak melakukan apapun terhadap
mangsa?.. tetapi hanya melihatnya saja, dan anda berani mengatakan
bahwa mangsa sudah meninggal dunia? Apakah tidak mungkin sebenarnya
magsa masih hidup, tetapi kerana kelalaian Anda, maka dia meninggal
dunia?"sesiapapun yang melihat mangsa dalam keadaan kepala tercabut
dari badannya dan hatinya telah dikeluarkan.... pasti mengetahui
keadaan mangsa ketika itu"Jawab si doktor.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...